Како креирати разред у коме се на конфликт гледа конструктивно? (смернице за разредне старешине)

Како креирати разред у коме се на конфликт гледа конструктивно? (смернице за разредне старешине)

1.ПОКАЖИТЕ АУТЕНТИЧНО ИНТЕРЕСОВАЊЕ ЗА СВОЈЕ УЧЕНИКЕ

            –Поздравите их љубазно на вратима.

-Научите њихов „језик“

-Третирајте их као индивидуе, не као „једног/једну“ из групе

2.ЈАСНО ДЕФИНИШИТЕ ПРАВИЛА ЗАЈЕДНО СА УЧЕНИЦИМА

-Објасните им заштитну функцију правила

-Нека правила буду што специфичнија, да би постојала јасноћа и да би се лакше поштовала

-Када поставите правила, придржавајте их се, уколико их заједно не промените.

3.БУДИТЕ ОБЈЕКТИВНИ, НЕ СУДИТЕ

-Покушајте да сагледате сваки проблем из више углова, посебно из угла вашег/ваших ученика

4.ПОКАЖИТЕ ДА СТЕ ЉУДСКО БИЋЕ

-Признајте када сте погрешили или када нешто не знате

-Користите хумор где год је примерено, не шалите се на рачун својих ученика.

5.“МОЋ“ КОЈА ПРОИЗИЛАЗИ ИЗ ВАШЕ УЛОГЕ СВЕДИТЕ НА МИНИМУМ

-Развијате аутортет који ће се темељити на знању, вештинама и разумевању проблема који имају ваши ученици.

-Избегавајте наглашавати да имате право зато што сте професор и сл.

-Нека вас поштују уместо што вас се плаше.

6.РЕШАВАЈТЕ ПРОБЛЕМЕ ЧИМ СЕ ПОЈАВЕ

-Свако одлагање проблема доводи до њиховог компликовања

-Суочавање са проблемом доводи до разрешења

7.РАЗВИЈАТЕ ТИМСКИ РАД И ПАРТНЕРСКЕ ОДНОСЕ

-Уважавајте мишљење и предлоге својих ученика

-Дајте им могућност да бирају шта ће, како и с ким да раде

-Нека учионица/школа буде заједничка а не ваша

Leave a Reply

Your email address will not be published.